Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również dużo innych, jednakowoż statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najprawidłowiej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jakkolwiek nie tylko – wstępuje w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego kontrahenta czy też wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
agencja reklamowa Kraków
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko właśnie dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie potencjalnego konsumenta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezmiernie prawidłowo wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.
